tirsdag den 17. juli 2012

kikærter

Min søde søster (@byheidemann) har spurgt efter opskriften på kikærterne som jeg omtalte i dette indlæg.
Opskriften kommer her:

Kikærterne lægges i vand i minimum 8 timer.
Herefter koges de i ca. 40 minutter.
Lad kikærterne dryppe godt af i en si.

Jeg plejer at strø fint salt ud over kikærterne og blande godt.

Herefter hældes kikærterne ud i en bradepande beklædt med bagepapir.
Jeg gentager og strør fint salt ud over kikærterne og blander godt.

Bradepanden sættes i ovnen, som er ca. 200 gr. varm - du kan bruge varmluft, hvis du vil ...

Jeg plejer at give dem ca. 10 minutter ad gangen og så vender jeg rundt i dem - de skal have mellem 30 og 40 minutter i alt. Det er vigtigt at holde godt øje med kikærterne - pludselig har de nemlig fået for meget!

Kikærterne kommer til at smage en smule som peanuts. De er dog meget hårde, så pas godt på tænderne! De smager super lækkert som topping på salater eller bare som snack!

Velbekomme :)



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...